Siellä kurssilla oli neljä muutakin koiraa, neljä meistä oli tyttöjä ja yksi poika :) oli sellainen sekaroituinen jonka emossa oli vissiin neljää eriä pikkukoiraa ja isi oli chihuahua, se oli vaaleanruskea ja hurjan nätti.. hieman matalempi kuin chihuahuat on ja hieman myös pidempi vartaloinen ja sillä oli varmaan vähintäänkin yhtä isot korvat kuin se oli itsekkin, nimeksi oli saanut mysli ja se oli haettu ruotsista asti, mikäköhän se sitten ikinä onkaan joidenkin juttujen mukaan se on jääkiekossa pahin vastustaja mutta miksi mysli olisi haettu jääkiekosta? noh, nätti tyttö ja oli tosi kiinnostunut musta. Ei mamma vaan mua uskaltanut oikeen laskea sen lähelle kun oon niin ronski ;) Sitten siellä oli portugalin podengo joita meidän mamma oli kuulemma netistä katellutkin, höh mitä se sellasia kattelee kun sillä on minutkin, en muista sen podengon nimee kun ne tuli hiukan myöhässä mutta se oli hieman korkeampi kuin mysli ja aika syrjään vetäytyvä, muutaman kerran haukahti siellä kurssilla, sitten mukana oli kultainennoutaja fiona jonka vatsatauti olikin allergiaa ja sen takia pääsi kuin pääsikin osallistumaan kurssille kun eihän nuo allergiat tartu, se on semmonen sairaus että kun syöt jotain mikä ei sovi sun vatsalle niin sulle tulee huono olo, ripuloit ja voit jopa oksentaa niin fionalle oli käynyt, nyt se saa ruuaksi vaan keitettyä riisiä ja jauhelihaa kun ei sille voi nuita valmisruokia syötellä ettei sille tuu taas huonoa oloa.. voi rassua mutta mulla oli sen kanssa huippu hauskaa, välillä riehuttiin ja kuonot vaan kolis kun hypittiin takajaloilla toisiamme vasten ja hakattiin toisiamme naamoihin :) se oli kyllä hiukan liikaa ollu niitten gizmo kissan kanssa kun se leikki mun kanssa niinkuin toi meiän kissa, tosin meiän kissasta on mulle hiukan liikaa vastusta, fionalle onneks pärjäsin ;) ja sitten siellä oli sellainen pinseri musta-ruskea ja oli ainoa uros ja hurjan kova haukkumaan.. se vaan haukku ja haukku eikä kuunnellu mitään, sillä oli molemmat ihmiset mukana ei ollu varmaan osannu valita että kumman ottaa toisin kun me muut.. mua alko yhessä vaiheessa ärsyttää kun ne oli mun vieressä ja se haukku vaan että piti kans vähän haukkua sille takasin.. sen nimi oli robin enkä siitä tykänny yhtään :// mutta se jos kuka tarvitseekin tota koulua että oppii..

Sitten mitä siellä opeteltiin, no opeteltiin katsomaan silmiin ja mä olin siinä tosi hyvä. Mamma pärjäs ihan hyvin ohjeiden mukaan se ei vaan aina tajunnut antaa mulle niitä namuja vaikka tein mitä käskettiin.. sitten opeteltiin kanssa ihan seisaaltaan makuun menoa kun kaikki meni siihen istuma asennosta ja sitten se nainen kertoi että miten käsiliikkeen saa pois siitä käskystä mutta mä taisin olla ainoo kun osas mennä seisaaltaan makuulle ja kun toi mamma näytti siellä että miten se laittaa mut maakuulle niin se ohjaaja kehu sitä kun sillä ei ollu namuja lähelläkään ja palkintona oli vaan pään ravistelu ja silittely, se onkin tosi kivaa kun se alkaa leikkii mun kanssa sitten kun oon tosi hyvä ja teen oikein :) sitten ihan kuljeskeltiin ympäri huonetta ja aina kun otettiin huomiota mammaan päin niin saatiin herkkuja, ja sitten hirvein harjotus oli rauhoittaminen.. mä en sitte tykänny yhtään siitä että mamma pisti mut väkisin kyljelleen ja piti musta kiinni niin etten päässy liikkuu ja siinä olis sitten pitänyt rauhoittua ja melkein nukahtaakin ja voitte arvata vaan kuinka paljon pistin vastaan siinä touhussa, nyt se on tehnyt sitä mulle kotonakin niin ei taida oikein olla muuta mahdollisuutta kun alistua kohtaloonsa :( mut onneks mamma sai sieltä jotain kotitehtäviäkin ja mä saan vaan olla koira, hehee :)

Sit mamma on mulle tuolla lenkillä opettanut vierellä-käskyn eli kävelen sen vieressä ja katson sitä koko ajan se on kivaa kun pelkästä kävelystä saa herkun :)
ja onhan se mua pomputtanu semmosille matalille puisto penkeille ja juoksuttanu niiden yli, kuulemma vähän jotain "reeniä" että sittenku oon tarpeeks vanha ja pääsen osallistumaan aikuisen koirien harrastuksiin eli agilityyn..

jotta sellain meni kurssi ja hirveen paljon mulla juttua taas riittääkin mut ehkä nyt pitää lopettaa kun mamma aikoo harjata mut kun on takkuja tassuissa, o ou :) se on laiminlyönyt mua selvästi kun on semmoset päässy kasaantuu mut tällä kelillä takkuja tulee helposti ja mulla kun tätä karvaa on :)