Heidi vuokrasi pakettiauton halpa pakettiauto vuokraamosta.
Ajoi tällä pakettiautolla turku-espoo-turku välin.
Heidi ei peruuttanut pakettiautolla kuin kerran ja sekin oli nesteen pihalla parkkiruudusta ulos.
Heidi ei törmännyt pakettiautolla mihinkään.
Heidi palautti pakettiauton seuraavana päivänä sovittuun aikaan, jolloin kävi kämmi. En tajunnut pyytää miestä tarkastamaan pakettiautoa kanssani ja kerroin hänelle vain auton olevan kunnossa ja tankin olevan täynnä ja lähdin ystäväni autokyydillä kotia päin, tästä puolentoista tunnin päästä Heidin puhelin soi ja puhelussa kerrotaan jota kuinkin näin:

"unohtuiko tosta vuokraamastasi autosta kertoa jotain? Siitä on meinaan vasen takaovi ihan muussina. Voit joko myöntää ajaneesi sen jotain päin tai soitamme poliisille"

tämä oli siis sunnuntaina, maanantaina puhelin soi taas jolloin minulle kerrottiin korjauksen hinta-arvio joka on n.1800euroa josta minun omavastuuni olisi tonnin verran.

Heidi ei ole saanut autosta mitään kuvia, eikä kuitteja korjaukseen menneestä summasta. Heidi on vain saanut kaksi 500euron laskua kotiin autosta jota ei ole peruuttanut edes mihinkään joissa eräpäivät on 24.8 ja 31.8.2009 ja laskussa huollettu ovi onkin muuttunut OIKEAN puolen oveksi.

Ja siis sunnuntaina vika havaittiin, maanantaina siitä sai kustannusarvion ja tiistaina kolahtikin jo laskut postiluukusta sisään.

Kuullostaako oudolta? Varsinkin kun Heidillä on todistaja joka voi todistaa pakettiauton takaovien olleen kunnossa kun hän on sen palauttanut. Henkilö ajoi autoa Heidin takana sunnuntaina jolloin varmasti olisi huomannut jos kumpikaan ovista olisi ollut "ihan muussina" palautus hetkellä.

Ja mitä voi Heidi tehdä? Ottaa yhteyttä poliisiin vai maksaa laskut? Mistä Heidi repii tuhatviisisataa euroa kahdessa viikossa kun vuokrakin pitäisi maksaa?

Heidi pisti jo kuluttajansuojaan postia ja odottelee nyt vuokrausfirmasta kirjallista kopiota korjauksen kuitista sekä kuvia tästä ovesta. Koska Heidi ei aio maksaa autosta jota ei ole rikkonutkaan.