lumi on ihana ihana ihana ihana juttu :) se on semmosta valkoista ja siinä on hauska tarpoa, syvimmissä ojissa on kiva juosta ja en mä ainakaan halua jalkakäytävällä enää ollenkaan kävellä ku on nii paljon kivempaa upota lumeen ja tarpoo siellä eteenpäin niin että musta näkyy vaan pää ja välillä ei sitäkään kun maatakin pitää haistella. Tuo mun pienempi ihminen väittää että oon ihan höpsö ja mennyt lumesta täysin sekaisin kun en pihalle muista enää kakatakkaan, pissaan siihen valkoiseen kyllä mutta miten se nyt oikeen kuvittelee että mä sinne kakkaisin, pilaisin ton ihanan lumen, höh, no en mä nyt sentään niin hullu ole ja enhän mä pääse oikeaan asentoonkaan siellä lumessa ku sitä on niin paljon ja oon ihan uppoutuneena sinne.. mut joo mahdottomia kuulemma ollaan ku juoksen ja pompin lumessa, ollaan nyt käyty mettälenkillä molempina päivinä ku siellä mut voi päästää vapaaksi ja saan rauhassa juoksennella risuissa ja ojissa ja ihmiset voi kävellä vähän edempänä tai taaempana, miten ne tykkää ite ku ei tarvi sen mun lyhyen narun nokassa pitää mua hirressä tai raahata perässä :)

mutta, aina kaikessa on kuuleman mukaan mutta niin mullakin pitää olla.. lumipaakut, ne jotka jää kiinni mun masukarvoihin, pyllyyn ja jalkoihin nii ne ei oo yhtään kivoja, pitääki vielä olla tota pentukarvaa ku ihmiset sanoo että siitä se johtuu ku ne kiinni jää, haluaisin olla jo iso ja kaunis ja omistaa kunnollisen turkin jotta voisin vielä kovempaa juosta ja pomppia tuolla, lyhyempi kyllä aina mua auttelee niiden paakkujen kanssa jos ne tulee liian isoiks tai alkaa näyttää siltä että oon kohta enää yks lumipaakku koko koiranpentu.. onneks, vaikka tosta lumesta niin tykkäänkin en halua silti lumipaakuksi muuttua, tykkään olla, pieni, onnellinen lapinkoiranpentu varsinkin kun vihdoin torstaina mulle on sovittu treffit sen fionan kanssa, pienempi ihminen on sanonu että sen omistaja on tosi hauska ja että fiona-neiti on tosi nätti ja että saan sitte oman tasoistani seuraa.. No minkäs minä sille voin jos noi ihmiset ei oikee oo yhtä viksuja ku minä ettei ne oikee aina tajuu mua, sitä niiden on pakko tolla oman tason seuralla tarkoittaa.. tosin kai ne koiraseuraa sillä meinaa vaikka pikkusiskokin mulle on tulossa mutta vasta parin-kolmen vuoden päästä nii siihe asti mun pitää pärjätä tällä varasiskolla ;) hihi, mutta nyt mulle iskee väsy kaiken temmellyksen ja lumipainin jälkeen, söinki tossa äsken nii ruokaunille mun pitää mennä..