Me päätettiin tänä aamuna oikein pistää hullinaksi tuon wiivi kissan kanssa ja piristää vähän meidän niin tylsää ja musta-valkoista arkeamme ja päätimme yhteis tuumin pitää puutarhakutsut vielä mamman nukkuessa. Reksiviitan tässä talven kylmyydessä saimme tietysti mamman "puista" ne on kyllä kaikki niin kuivahtaneita että ei me niitä viittitty käyttää, mutta yks oli kyllä vielä ihan vihreäkin joten se sopi meille täydellisesti.. Wiivi kiipes tonne kaiuttimien päälle olohuoneen pöydälle ja ojensi mulle sen kukkaisen nätisti siitä pöydän kautta lattialle asti, sitten me jaettiin se kukkainen, ensin levitettiin siitä mullat nätisti tohon lattialle ja ruskean maton päälle, wiivi sai siitä lehdet ja minä varren pureskeltavaksi. Sitten kun oltiin saatu puutarhakutsupaikka hyvännäköiseksi mun oli tarkoitus mennä herättämään mamma mutta se vain mumisi ja käänsi kylkeä niinkuin aina se tekee, mutta sitten pian sen herätyskello soikin! Mä menin sitä vastaan ja se vähän ihmetteli että mitä mustia pieniä pisteitä mun kielessä oikein on ja syljessä kanssa. Se nousi ylös ja oli hurjan tyytyväisen näköinen pitkiin hyviin uniinsa, mutta hyvä vain että jaksaa meidän kanssa juhlia! Sitten se käveli mun perässä olohuoneeseen, katsahti oikealle ja sen naama vääntyi eikä se näyttänyt enää yhtään niin onneliselta eikä pirteältä kun se näki meidän kutsut ja wiivin ylpeänä istumassa siellä kaiuttimen päällä jossa kukkanen ennen oli ollut. Tais mennä pieleen nää kutsut kun wiivi lensi ensimmäisenä niska-perse otteella makuuhuoneeseen ja minä menin perässä. Mut hauskaa meillä ainakin oli kutsuja järjestämässä, harmi vaan ettei mammalle kelvannut.

Asiaa ei kuulemma lievennä yhtään se että kissamme wiivi oli illalla järjestänyt pissa yllärin sänkyyn kun nää oli mennossa nukkumaan vaikka sitähän me vain yritettiin näillä pippaloilla hyvittää mut huonommaks vaan meni :(